A "totális digitalizáció" engedése vagy erőltetése helyett a Jobbik arra kötelezné a hivatalokat és a szolgáltatókat, hogy tartsanak fenn személyesen is felkereshető ügyfélszolgálatot - közölte szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Z. Kárpát Dániel, az ellenzéki párt alelnöke, országgyűlési képviselője.
A politikus arról beszélt: sokan "egyfajta digitális kényszerzubbonyként" élik meg, hogy az ügyintézés során robotokkal és QR-kódokkal, applikációkon keresztül kell kommunikálniuk.
Az egyetlen normális megoldásnak azt nevezte, hogy maradjon meg minden jelenleg meglévő ügyintézési lehetőség addig, amíg meg nem szűnik a kereslet iránta, mondván, a digitalizáció lehessen az azt választók "gyorsítópályája", de vegyék figyelembe azok igényeit is, akik ódzkodnak ezektől a megoldásoktól.
Nagyon sokan vagyunk, akik nem akarják összeláncolni magukat az okostelefonjukkal, és nem akarnak hátrányokat elszenvedni, amiért nem applikációkon keresztül és nem QR-kóddal intézik az ügyeiket - fogalmazott Z. Kárpát Dániel.
Hangsúlyozta: nem lehet a polgárokra erőltetni egy olyan folyamatot, amellyel többségük elégedetlen és irritálva érzi miatta magát.
Z. Kárpát Dániel kiemelte: korlátozni kell a mesterséges intelligencia hozzáférését olyan adattömegekhez, amelyek alkalmasak emberek profilozására vagy arra, hogy hátrányba hozzanak bizonyos csoportokat.
(MTI)