Hónapról hónapra derült ki, hogy újabb és újabb állami milliók, milliárdok kellenek az egyébként is gigadrága projekthez. Ezúttal útépítésre kell több forrás.
A Debreciner szúrta ki az augusztus 11-i Magyar Közlönyben szereplő kormányhatározatot, ami szerint összesen 9,97 milliárd forint többlettámogatást ad az állam a debreceni BMW-gyár és a beszállítók helyszínéül szolgáló Észak-nyugati Gazdasági Övezet infrastruktúra-fejlesztéseire. Mint írják,
A legtöbb extra forrást igénylő beruházás az iparterület és Nagymacs közötti kétszer egysávos út kialakítása, ez 3,5 milliárd forintba fog fájni. 3,07 milliárddal szorosan a nyomában a beszállítói park feltáró útjának építése, ezt követi az iparterület és az M35 autópálya Debrecen-Józsa csomópontja közötti kétszer egysávos út kialakítása 3,03 milliárd forintért.
Ezek mellett szinte eltörpül az FGSZ vezetékszakasz kiváltása (254 millió forint) és a távközlési alépítmény létrehozása (111 millió), de ne felejtsük: mindezt közpénzből, azaz a mi adóforintjainkból finanszírozzák.
Ráadásul nem akárki szorgoskodik BMW-projektben.
(Fotó: Munkagépek dolgoznak a leendő BMW-gyár építési területén Debrecen közelében 2019. június 14-én. MTI/Czeglédi Zsolt)
Szardínián futott össze a NER két különgépe
Egy magángépbe már nem is fér el a sok közpénzen rongyrázó NER-lovag, így Orbán és Mészáros úgy döntöttek, hogy kettővel mennek. Mert van nekik kettő is.
Nagyobb jachtot vesz a fideszes a Lady Milliárd helyett
Az új luxushajó ára olyan 10 milliárd forint körül lesz, az előző 6 milliárdba lehetett. A magyarok többsége a motorcsónakot sem tudná megvenni róla.
Dobrev: Nem fogjuk leállítani a BMW-gyár építését!
Ócska hazugságokkal riogatnak a fideszesek, mert valójában nekik van félnivalójuk. A DK kőkeményen ki fogja vizsgálni a Debrecen melletti értékes termőföldek kijátszását – ígéri Dobrev Klára.