Miért kerül négyszer annyiba 1 km autópálya Magyarországon, itt Baranya megyében, mint Horvátországban? – erre kérdésre keresi a választ a Jobbik képviselőjelöltje, Schwarcz-Kiefer Patrik.
„Múlt héten kihelyeztem egy táblát a babarci felhajtóhoz, hogy mindenki tudja az igazságot: Baranyában négyszer annyiból épül egy kilométer autópálya, mint Horvátországban” – kezdi bejegyzését Schwarcz-Kiefer. A Jobbik képviselőjelöltje már hónapok óta küzd azért, hogy magyarázatot kapjon az árkülönbségre. Hiába nem adnak az illetékesek érdemi választ kérdéseire, Schwarcz-Kiefer Patrik nem adja fel.
Mi a baj a gigadrága M6-os autópályával?
- Kilométerenként 4,4 milliárd forintba kerül nálunk, míg a horvátoknál ugyanez a cég már 1,1 milliárdért tudja végezni a kivitelezést, azonos földrajzi viszonyok mellett.
- A kivitelező az osztrák STRABAG és a Duna Aszfalt, utóbbi tulajdonosa a milliárdos Szíjj László, Orbán Viktor régi cimborája.
- Az M6-os utolsó, Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasza 88,6 milliárd forintba került.
Nem meglepő módon a babarci felhajtóhoz kihelyezett táblának néhány nap alatt lába kelt. Schwarcz-Kiefer kitett egy másikat, mondván, a baranyaiaknak joguk van tudni az igazságot, hiszen az elképesztően drága M6-os adófizetői pénzből épül. Továbbá:
„Azok mentén a mondvacsinált indokok mentén, amikkel megpróbálta megmagyarázni az árkülönbséget a Strabag Magyarország vagy éppen a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. össze fogom hasonlítani a horvát és a magyar projektet”
– írja a képviselőjelölt. A teljesség igény nélkül: földrajzi viszonyok, fizetések, garancia és szavatosság, műszaki tartalom – ezeket is meg fogja vizsgálni. A Baranya megyei 3. sz. országgyűlési egyéni választókerületben induló képviselőjelölt az eddig munkájáról videóban számolt be, már mutatjuk is:
88,6 milliárd forintba fog fájni az M6-os utolsó 20 kilométere
Letették az M6-os befejező szakaszának alapkövét, de arról nem esett szó, hogy nálunk egy kilométer autópálya miért kerül négyszer annyiba, mint a szomszéd horvátoknál.
Schwarcz-Kiefer: Miért épül négyszeres áron az M6-os Baranyában?
Nálunk kilométerenként 4,4 milliárd forint, ami a horvátoknál 1,1 milliárd. Ugyanaz a cég építi, lényegében azonos földrajzi viszonyok mellett. A jobbikos képviselő az okokat keresi, és nem hagyja, hogy lerázzák.
Elindult az M6-os elképesztően drága baranyai meghosszabbítása
A Bóly és Ivándárda közötti 20 km-es szakasz 90 milliárd forintból épül, de értelme majd csak akkor lesz, ha a horvátok is megcsinálják a saját útjukat a határig.